Har Apple dÄlig service?
Nu har jag inhandlat tvÄ silikonfodral till min nya fina iPod (Klicka pÄ bilden för mer info). FrÀmst för att skydda den dÄ den kommer att ligga och skava med andra saker i fickan. Men kanske ocksÄ för att sÀljaren pÄ Siba i VÀsterÄs var synerligen pÄtrÀngande om att jag skulle teckna Apples extra försÀkring å 390 kr. Enligt honom tar Apple inte emot en iPod med minsta lilla skrÄma Àven om det skulle vara ett fabriksfel. Jag köper av princip aldrig extra försÀkringar, om det skulle vara fel pÄ min iPod och Apple inte tar emot den sÄ Àr det deras problem. Jag har Àn sÄ lÀnge inte köpt vare sig IPhone eller nÄgon MacBook som jag funderat pÄ. SÄ de skulle lÀtt kunna förlora en köpstark kund.
NÄja det Àr bara SibasÀljarens ord om att Apple inte sköter sig mot sina kunder, och om jag inte velat ha en iPod sÄ mycket sÄ skulle jag köpt den nÄgon annanstans Àn pÄ Siba tack vare honom. SÄ Àn sÄ lÀnge inget ont om Apple endast om Siba. Det var nÀstan att sÀljaren pratade bort den försÀljningen dÄ han till och med fick M att se rött. Men det Àr en annan historia.
Mitt nya svarta silikonöverdrag Àr i alla fall hur snyggt som helst.
2 har sagt sitt
Ja, men just ja – jag mĂ„ste ocksĂ„ köpa fodral. Hade det till min förra iPod, men den var ju mer fyrkantig, sĂ„ den passar inte till den nya. Kanske ska titta efter det i morgon, dĂ„ blir det nog en runda pĂ„ stan/Valbo köpis.
SÀljare ska vara hjÀlpsamma inte pÄtrÀngande. Det Àr sÄ himla avtÀndande. Snyggt med fodralet.
Mmm jag hade tÀnkt mig transarent men oj vad snyggt det blev med det svarta.