Mysecretwindow.se

Ett fönster till min hemliga och ÀndÄ inte sÄ hemliga vÀrld.

Oflyt

Skrivet av den 4 november, 2008 i Resor,Rökfritt

Jaha dĂ„ var jag hemma frĂ„n Danmark dĂ„. Tyckte att det var bra bokat av min chef nĂ€r han bokade direktflyg till Århus frĂ„n Bromma flygplats istĂ€llet för en mellanlandning och frĂ„n Arlanda. Men hua

Kom ivĂ€g 6:55 hemifrĂ„n och tog mig bort till Cityterminalen dĂ€r det visade sig att bussen inte gick förens 07:50! Klart oflyt (och sĂ„ har jag inte rökt sedan i fredagskvĂ€ll och nu blev jag galet sugen). NĂ„ja en timme och 20 minuter senare var jag pĂ„ Bromma (Arlanda tar normalt 40 min) Fast det ligger en bra bit utanför Sthlm. Flyget gick i tid… Puh. Landade i vĂ€rsta mjölken det kĂ€ndes som vi var kvar i molnen nĂ€r hjulen tog mark, vĂ€ldigt röksugen nĂ€r man flygit (och sĂ„ har jag inte rökt sedan i fredagskvĂ€ll och nu blev jag galet sugen). Klaus som hĂ€mtade upp oss har Helikopter och skulle flygit oss om det varit klart vĂ€der, nu missade jag det och fick istĂ€llet kajka i bil i 40 min. Möte hela dagen och sedan kajka tillbaks till flygplatsen i bil. NĂ€r jag kom till ”Lufthavnen” var jag röksugen igen(och sĂ„ har jag inte rökt sedan i fredagskvĂ€ll och nu blev jag galet sugen). Fick kika pĂ„ helikoptern och ett ryskt stridflugplan i hangaren, men jag ville ju flyga ju! NĂ„ja flyget gick i tid. VĂ€l hemma pĂ„ frĂ„gar min chef om jag ska Ă„ka med till T-banan. Nope svarar jag för flygbussen som skulle vara tajmad med inkommande flyg tar ju bara 20 min. Att jag inte lĂ€rde mig pĂ„ morgonen! Jag fick vĂ€nta i 30 min, att vĂ€nta pĂ„ en buss framkallar röksug (och sĂ„ har jag inte rökt sedan i fredagskvĂ€ll och nu blev jag galet sugen). Kom fram till city terminalen 18:47 dĂ„ gick bussen som jag skulle ta hem! Sa jag att vĂ€nta pĂ„ bussar framkallar röksug? (och sĂ„ har jag inte rökt sedan i fredagskvĂ€ll och nu blev jag galet sugen). Fick vĂ€nta till 19:06… sĂ„ 19:17 klev jag in genom dörren hemma det gick tio minuter fortare hem …WOW… SĂ„ mĂ„nga vĂ€nteminuter blev det idag och mĂ„nga röksug… (och sĂ„ har jag inte rökt sedan i fredagskvĂ€ll och nu blev jag galet sugen)…

– Jag gillar inte att vĂ€nta pĂ„ transportmedel, framför allt inte nĂ€r jag precis hĂ„ller pĂ„ att kĂ€mpa mot rökningen.

– DĂ„liga och lĂ„ngsama kommunikationer till Bromma som ju ska vara flygplatsen som Ă€r ”nĂ€ra”

– Jag har Ă€tit en flygplansmacka pĂ„ morgonen, 2 smörebröd till lunch, och nĂ„got ynkligt pet pĂ„ planet hem.

– Jag Ă€r trött

+ Jag behövde inte övernatta i Danmark utan kunde flyga hem samma dag (Bromma har direktflyg)

+ Jag har inte rökt …. Fan vad jag Ă€r bra!

+ Jag rekomenderar en inflyggning till Bromma pÄ kvÀllen om det Àr hyfsat klart vÀder.
Ni anar inte hur vackert Stockholm Àr dÄ. Jag Àr kÀr.

8 har sagt sitt

8 har sagt sitt när det gäller mina tankar om “Oflyt”

1. Det här sa soffie den 4 november, 2008 klockan 21:38 1

:mrgreen:
    wow va du Àr duktig som stÄtt emot röksuget,
    guuu va bra tjolahopp!!!
    Vilken dag du hade,
    ha en skön kvÀll!

Du anar inte hur mĂ„nga ggr jag vacklade! men just nu Ă€r det förbaskat tungt att lĂ„ta bli giftpinnarna. det kĂ€nns nĂ€stan vĂ€rt att fĂ„ KOL och att dö i förtid och att hosta som en galning och inte orka röra pĂ„ sig för att andningen Ă€r tung, fĂ„r jag bara röka en ynka smoj till sĂ„… Men jag kĂ€mpar pĂ„ sĂ„ fĂ„r vi se… JAG vill ju sluta, mina lungor vill att jag slutar men resten av Cia vill inte alls sluta den vill har vanan och nikotinet!

Hoppas din kvĂ€ll Ă€r mysigare Ă€n mitt abstinenshelvete 😉

2. Det här sa Linda den 4 november, 2008 klockan 22:33 2

Jag visste inte ens att du rökte… fy pĂ„ dig. TĂ€nk vad pengar du ska spara om du slutar. Heja dig!
    Jag har aldrig rökt, och tĂ€nker inte börja heller! Haha… varje Ă„r ger jag mig sjĂ€lv nyĂ„rslöftet att INTE börja röka i Ă„r heller.. och tĂ€nk! Jag hĂ„ller det – varje gĂ„ng!

Har slutat massor med ggr… om man inte rĂ€knar avbrotten sĂ„ har jag rökt i 23 Ă„r. Det Ă€r verkligen en drog som de gĂ€rna skulle fĂ„ förbjuda! EN gĂ„ng rökare ALLTID rökare tyvĂ€rr. Även om jag lyckas bli rökfri den hĂ€r gĂ„ngen kommer suget finnas dĂ€r 🙁 Jag har rökt för ca 90 kronor i veckan sĂ„ en 4000-5000 kr lĂ€r jag spara per Ă„r om jag kan hĂ„lla mig och dessutom inte ersĂ€tta det med nĂ„gon annan last…typ godis eller liknande.

Jamen ibland MÅSTE man gnĂ€lla.. det brukar ju kĂ€nnas lite bĂ€ttre sen.
    En stund i alla fall!

Ja det Ă€r rĂ€tt skönt att gnĂ€lla, men jag befarar att jag Ă€r inne i en gnĂ€llperiod kĂ€nns som det mesta djĂ€vlas just nu. Jag har inte bloggat om hĂ€lften utan hĂ„llit tyst för annars skulle nog ingen lĂ€sa min blogg igen 😉
  3. Det här sa Carina den 5 november, 2008 klockan 7:59 3

Heja Cia du stod emot, inte illa!
    SjÀlv Àr jag sÄ kallad feströkare numera och klarar det galant
    trots att jag varit heltidsrökare för massor med Är sen!

Jo vi ska sÀtta in en ny sÄn vÀrmegrej för 100 000 enl
    överenskommelse med mÀklaren, det bestÀmde vi redan nÀr vi
    var dÀr och pratade försÀljningen med honom.
    Men visst fan kĂ€nns det surt, VÄLDIGT surt.
    StÄr till och med i annonsen men nu ska det dit ocksÄ.
    Även om vi skulle fĂ„r det som stĂ„r i annonsen idag sĂ„ kommer
    vi att förlora pengar 🙁
    ThatÂŽs life!
    SmÀllar vi fÄr ta efter att vi tjÀnade oförskÀmt bra pÄ lÀgenheten
    vi sÄlde inne i Gbg förra vÄren!

Nu ska jag micra en talltik gröt, gött!

Mmm önskar jag kunde vara feströkare. Men Àrligt talat tror jag inte jag kan det.

Du har rÀtt, you winn some you lose some. Och gjorde ni bra vinst i vÄras Àr det inte lika synd om er.
    SjÀlv kanske jag tigger om att fÄ lÄna er husvagn över jul om jag blir utslÀngd efter den 26 dÄ det Àr dags för hyresnÀmnden. DÄ har M och jag ingenstans att ta vÀgen!

4. Det här sa Camilla den 5 november, 2008 klockan 8:57 4

Ha ha ha… men LYCKA TILL med rökstoppet! 🙂
    Vilken jobbig dag du haft – och jag förstĂ„r röksuget dĂ€r…
    T o m jag blev röksugen nu dĂ„ jag lĂ€ste hĂ€r…
    Kram!
    Hoppas din onsdag blir bÀttre!

KÀmpar pÄ, det bara mÄste gÄ att sluta röka.
    Heheh du blev i sĂ„ fall röksugen för att det stog order flyg och flyga ent antal gĂ„nger i min lilla bloggtext 😉

Kram kram!

5. Det här sa Gunilla den 5 november, 2008 klockan 11:53 5

Om seemesteridĂ©: Ja vi fĂ„r tĂ€nka kreativt som de pĂ„hittiga bloggare vi Ă€r! 🙂

SĂ„ himla bra kĂ€mpat med rökningen!Har sjĂ€lv slutat röka pĂ„ jobbet men det blir Ă€ndĂ„ nĂ„gra varje dag. Om jag försöker sluta helt blir jag bara desperat och börja röka ”pĂ„ heltid” igen. 🙁 Men fy vad det ska vara svĂ„rt!

Men har i alla fall vant mig av med jobbrökandet och det trodde jag aldrig och om jag lyckades sÄ gör du det ocksÄ, det vet jag!

Ha det gott sÄ hörs vi snart igen!
    Kram!

PS. Stockholm Àr en underbart vacker stad. Trots att jag Àr urskÄning mÄste jag erkÀnna att Malmö inte har en chans dÀr!

Ja Charlotte kan omöjligt misstycka om hon fĂ„r lite extra ledigt… eller Ă€r hon arbetsnarkoman?

Jag provade sluta röka pÄ arbetstid. Men tyvÀrr sÄ trycker det fortfarande i lungorna och jag hostar som en galning. Jag mÄste sluta Àven om jag inte vill sÄ vill jag. Jag Àr allvarligt oroad att jag fÄt KOL. Bara det Àr ju rÀtt motiverande. Men jag tycker om mina cigg!!! NÀstan mer Àn min hÀlsa men bara nÀstan. Hoppas jag tar mig igenom detta utan att döda nÄgon annan i farten istÀllet. För fy var pessimistisk och grinig man kan kÀnna sig.

6. Det här sa Gunilla den 5 november, 2008 klockan 17:52 6

Hej igen! Som stolt kattĂ€gare insĂ„g jag ju direkt att det var Frasse du menade att tokpussa. Charlotte var inte riktigt uppdaterad dĂ€r! 😀
    Men du har sÄ rÀtt. Frasse Àr som gjord att kela med!

Än en gĂ„ng ha det gott! Charlotte hĂ€lsar! 😀

Hahaha Charlotte mĂ„ste ha trott att jag blivit galen. Klart att det var Frasse som sĂ„g pussvĂ€nlig ut 😉
    Om jag börjat svamla om din sĂ€rbo pĂ„ det sĂ€ttet skulle jag sjĂ€lv börja fundera pĂ„ om allt stog rĂ€tt till 😉 . Jag hĂ€lsar pĂ„ Charlotte nu nĂ€r hon börjat blogga igen efter semestern.
  7. Det här sa Charlotte den 6 november, 2008 klockan 18:31 7

Resa Àr ett bök. Vad synd att du inte fick flyga helikopter, det hade jag ocksÄ velat testa Àven om jag Àr flygrÀdd. Duktigt med rökningen!!!

Ja sjÀlv Àr jag ju galen i flyg och drömmer att fÄ Äka med nÀr nÄgon galning flyger stridsflygplan. Om jag fick önska en sak jag skulle fÄ göra innan jag dör Àr det i topp! Helikopter skulle varit annorlunda och dÀrför rÀtt coolt.
  8. Det här sa Camilla den 7 november, 2008 klockan 20:07 8

Ă…Ă„Ă„, var det dĂ€rför jag blev röksugen – för att du skrev om flygning. Hur ska jag dĂ„ bli sugen pĂ„ att flyga? Kan du inte testa nĂ„got annat hjĂ€rntvĂ€tte-mantra?