Mysecretwindow.se

Ett fönster till min hemliga och ÀndÄ inte sÄ hemliga vÀrld.

Nazar – Falsk marknadsföring

Skrivet av den 18 september, 2009 i Resor

Lyxsemester för alla…Pyttsan! Jo för det Ă€r deras slogan.

Vi har det varmt men har Àn sÄ lÀnge inte Àtit, druckit eller sovit gott. Eller ska jag ta det frÄn början.

Började strÄlande, nÀr vi kom med att rummet inte var fÀrdigt, det kan vi leva med. Fast femstjÀrnig service???
SÄ blir rummet klart och vi visas till ett mörkt och trÄngt dubbelrum. DÄ börjar vi fundera, dÄ vi redan innan resan hade lÀst att det var nÄgot som tydligen hÀnt flera tidigare resenÀrer pÄ Galini Sea View (Galini de Lux, varför har de bytt namn? ). Men eftersom vi faktiskt betalat för ett av de större) och dyrare rummen sÄ var det inte acceptabelt!

AlltsĂ„ direkt upp till receptionen. VĂ„r ”bell boy – VĂ€skbĂ€rare” skakade pĂ„ huvudet och kom med nĂ„gra bortförklaringar om överbokningar och att det inte brukade gĂ„ att ordna etc. Han kunde inte se oss i ögonen, helt klart har han blivit tillsagd att sĂ€ga sĂ„. NĂ€r vi sedan sa till att detta inte var vad vi bestĂ€llt och betalat för blev gubben i receptionen irriterad och grinig. Herre gud det var inte vi som gjort fel! NĂ„ja vi fick en ny nyckel till familjesviten. VĂ„r vĂ€skbĂ€rare sĂ„g Ă€rligt imponerad ut nĂ€r han fick ta med oss ner för att hĂ€mta vĂ„ra vĂ€skor frĂ„n första rummet.

– ”You must be very poverful or powerful in caracter!”
– ”This is not the first time” Han ser generad ut
– ”1 Âœ week and I’m going home” Han ser lĂ€ttad ut
– ”You fooled the egyptian!” Detta ser han Ă„terigen mĂ€ktigt imponera ut över.
Han visar oss till familjesviten
-”This is a nice room, this is a family room.”

JodĂ„ nu Ă€r det en svit som Ă€r ljusare och öppnare och har tvĂ„ rum förutom det lilla ”vardagsrummet” . Men om det Ă€r sĂ„ nice vet jag inte, hĂ€r kommer lite bilder sĂ„ ni fĂ„r se pĂ„ hur lyxigt fint det (INTE) Ă€r.

[nggallery id=13]

Nu hade vi inte sĂ„ stora förvĂ€ntningar men en kĂ€nd grekisk kock skulle i alla fall stĂ„ bakom köket enligt Nazar. MÖJLIGEN den restaurang som vi inte fĂ„r besöka som all inclusive gĂ€ster. Fast det var inte vad Nazar skrev. Nej för att fĂ„ mat som inte ser ut som fiskpinnar och annan processad mat kan vi nog inte förlita oss pĂ„ all inclusive. Inte heller maten hade vi sĂ€rskillt höga förvĂ€ntningar pĂ„, grekiskt femstjĂ€rnigt förstod vi att det inte var som i resten av vĂ€rlden. Jag har rest femstjĂ€rnigt rĂ€tt mĂ„nga gĂ„nger sĂ„ hade jag förvĂ€ntat mig det skulle jag fĂ„ skylla mig sjĂ€lv. SĂ„ jag rĂ€knade glatt med 3,5-4 stjĂ€rnor. Jag menar det var ordentligt uppskrivet av Nazar. Jag kan sĂ€ga att maten Ă€r kanske 2 stjĂ€rnig nĂ€r man fĂ„r nĂ„gon för redan vid vĂ„r första lunch var det slut pĂ„ faten och det fylldes inte pĂ„. Till lunch hade jag sagt att om jag bara fick grekisk sallad till lunch skulle jag vara nöjd med det, det kan man vĂ€l i alla fall begĂ€ra i Grekland?” Gurka och tomat fanns… Fetan den var slut och oljan kommer troligen frĂ„n den tredje pressningen (En annan historia).

Sova, jo det Ă€r inte vĂ„ra sĂ€msta ”greksĂ€ngar” vi visste ju att de brukar vara hĂ„rda och tĂ€mligen obekvĂ€ma. Men Ă„terigen drog Nazar oss vid nĂ€san, för det stĂ„r uttryckligen sĂ„ hĂ€r pĂ„ deras hemsida alltsĂ„ i deras digitala katalog:
”Det skall vara lite lyx pĂ„ semestern! Har man först vant sig vid mjuka sĂ€ngar och god mat pĂ„ All Inclusiverestaurangen sĂ„ Ă€r det vanskligt att gĂ„ tillbaka till traditionella charter- och lĂ€genhetshotell.”
Jo om de varit mjuka (Kuddarna var dock suverÀna) men sÀngarna Àr inte bÀttre Àn pÄ Meduosa som vi var pÄ förra Äret (3 stjÀrnigt). Anledningen till att jag övertalade M att vi skulle vÀlja Galini Sea View var för den meningen, min brutna axel ville försÀkra sig om en behaglig sÀng. LÄngnÀsa pÄ mig med andra ord, och det kÀnns som riktigt falsk marknadsföring.

Vi brukar inte gÄ pÄ vÀlkomstmöten dÄ de inte tillför oss nÄgot, vi fixar vÄra utflykter sjÀlva.  DÀremot ville vi veta vart strandhandukarna som Àven de skulle ingÄ som Nazar skriver:

Handduksservice vid pool

Ja

Handduksservice vid strand

Ja

Ja om man hÀmtar handduken i receptionen mot en deposition pÄ 200 spÀnn. Sen skulle Nazar representaten Àven lösa vÄrt Minibarsproblem. Minibaren som vi betalat för har aldrig innehÄllit nÄgot förutom ett par ensamma lÀsk, till och med  i specifikationen som ligger pÄ rummet stÄr det uttryckligen att den ska innehÄlla lokat öl och vin. Vi hade inte ens glas nÀr vi kom. Vi har sagt till och fick glas, men inget att dricka. Nu Àr M ute och köper det till oss, för semester gott vill vi ju ha eller sÄ kan vi ju sitta hÀr och sura.

Hur som helst sĂ„ ville vi att Nazar tog hand om vĂ„ra problem INNAN vi Ă€r pĂ„ vĂ€g hem, men se de kunde inte trĂ€ffa oss förens imorgon eftermiddag. Löser det sig inte omedelbart dĂ„ blir det allmĂ€nna reklamationsnĂ€mnden. Jag har nĂ€mligen inte ens gnĂ€llt om ALLT hĂ€r, det finns mer… otroligt va?

Ms och mitt förslag Àr att de bokar in oss pÄ ett juste lÀgenhetshotell i Platanias eller Agia Marina (dÀr vi Àr) och Äterbetalar halva resan. DÄ tar vi hand om mat, dryck, köper strandhanddukar mm sjÀlva. Vi Äterkommer med om Nazar lyckas lösa detta pÄ ett accepterbart sÀtt eller inte.

Tillsvidare har vi myssemester med dryck och snacks vi sjĂ€lva köpt… Å vet ni Stranden har de inte lyckats försöra Ă€ven om det inte fanns strandstolar eller parasoll lediga vilket ju ocksĂ„ skulle ingĂ„ i priset.

Strand bilderna kommer dock snart upp i ett eget glatt och hÀrligt galleri som blir början pÄ vÄr underbara semester pÄ Kreta 2009.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 har sagt sitt

Tags: , ,

2 har sagt sitt när det gäller mina tankar om “Nazar – Falsk marknadsföring”

  1. Det här sa Carina den 18 september, 2009 klockan 20:10 1

    USELT, herre gud sÄ uselt det lÄter!
    BekrÀftar bara Ànnu mer att jag aldrig ska boka all include som verkligen inte Àr min grej överhuvud taget! Jag vill utanför hotellets omrÄde och upptÀcka smÄ mysiga kvarterskrogar pÄ egen hand!

    Hoppas verkligen att de sköter detta pÄ ett snyggt sÀtt sÄ ni blir nöjda!
    MÄ veckan bli bÀttre för er Àn den börjar för guds skull!

    Ja löser inte de det fÄr vi göra sÄ gott vi kan sjÀlva. Sitter nu pÄ balkongen med egen inköpt dricka och njuter. Stranden var som sagt toppen!
  2. Det här sa Kia den 18 september, 2009 klockan 21:12 2

    Vad trĂ„kigt det Ă€r nĂ€r det blir sĂ„hĂ€r! VĂ€rst Ă€r det med dĂ„lig service och otrevlig personal! 👿

    Service existerar inte hÀr, jag har hittat en tillmötesgÄende mÀnniska dock. Han kunde inte blanda den Gimlet jag ville (Inte den vanligaste drinken) men om jag gav honom receptet skulle han gÀrna försöka. Tummen upp för honom. Killen i baren innan kunde inte ens se till sÄ att vi fick en GT!!! Som M önskade. Vi fick bara ett surt nej.

Trackback URI | Comments RSS

Vad tycker du?